انسولین گاوی دیگر تولید نمی‌شود

 18 ژوئیه 2017- شرکت تولید کننده ی انسولین گاوی اعلام کرد که تولید این محصول دیگر ادامه نخواهد یافت، شرکت Wockhardt UK می‌گوید: این تصمیم ناشی از عدم دسترسی جهانی به مواد اولیه برای ساخت انسولین گاوی است، به همین دلیل چاره‌ای جز متوقف نمودن تولید انسولین Hypurin Bovineنداریم. این شرکت تاکید کرد که تولید انسولین خوکی همچنان ادامه می‌یابد.

 این شرکت به تمام افراد مبتلا به دیابت که از انسولین هیپورین گاوی استفاده می‌کنند، توصیه نموده است که هر چه زودتر برای تغییر انسولین خود به پزشک معالجشان مراجعه کنند.

شرکت Wockhardt UK اعلام کرد آخرین کارتریج‌های 3 میلی لیتری انسولین هیپورین گاوی موجود در بازار دسامبر 2017 منقصی می‌شوند، اما ویال‌های 10 میلی لیتری Hypurin Bovine PZI ممکن است تا آگوست 2019 فرصت مصرف داشته باشند.

Jenny Hirst یکی از روسای IDDT که با ادامه‌ی استفاده از انسولین حیوانی مخالف است در نامه ای گفته است: درحقیقت تنها تعداد بسیاری کمی از مردم از انسولین گاوی استفاده می‌کردند و ما از شرکت Wockhardt متشکریم که تولید انسولین گاوی خود را برای این بازار بسیار کوچک تاکنون ادامه داده است، این وضعیت فراتر از کنترل آنها بوده است و به همین دلیل آنها از همه‌ی بیماران عذر خواهی کرده‌اند.

 او خاطر نشان کرد که پس از یک جلسه با مدیر عامل این شرکت مطمئن شده است که تولید انسولین خوکی (Hypurin PORCINE) همچنان در سالهای آینده ادامه خواهد داشت.

 او افزود: مجدداً تاکید می‌کنم که قطع تولید انسولین گاوی تنها بر افرادی تاثیر می‌گذارد که از این نوع  انسولین استفاده می‌کردند و برای افرادیکه از انسولین خوکی یا انسولین‌های مهندسی شده‌ی انسانی و انسولین‌های آنالوگ استفاده می‌کنند، جای نگرانی نیست.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/manufacturers-announce-bovine-insulin-to-be-discontinued-95838662.html